Een waanzinnige online presentatie voor de complete erfgoed collectie van Heineken. We hebben hierbij rekening gehouden met vier verschillende doelgroepen; variërend van geschiedenis fanatiekelingen tot serieuze bier-drinkers.
Onze aanpak
Eerst hebben we voor elke doelgroep een customer journey gemaakt om te begrijpen hoe we hen kunnen bedienen. We hebben alle noodzakelijke functies voor alle doelgroepen op een rij gezet om voor iedereen de beste ervaring te bieden.

Anouk (25)
Ter ere van het 150 jarig bestaan van Heineken is Anouk op zoek naar inspiratie voor een limited edition draagdoos op de heineken collection website.
Door de gegevens van gebruikers en beheerders te verzamelen en te analyseren, hebben we gekozen voor een contentmanagementsysteem (CMS) dat het beste aan de eisen voldoet. Dit heeft ons veel ontwikkeltijd bespaard, omdat veel functies die we nodig hadden standaard bij dit CMS worden geleverd.
Website
Nadat de merkidentiteit klaar was, zijn we begonnen met het UX-design. Een functionele bibliotheek met een opwindende tijdlijn om terug in de tijd te gaan, samen met een story-telling element. En nog meer voor de secundaire pagina's. Bekijk het zelf!
En natuurlijk op mobiel
De website schaalt mee naar ieder schermformaat zodat de gebruikerservaring overal hetzelfde is.




Koppeling met Collectie beheer systeem
De volledige Heineken collectie staat in het Collectie Beheer systeem van Heineken. Via de website lezen wij dit systeem live uit middels een koppeling (API) zodat we de collectie op website-niveau kunnen herstructureren en zo weergave kunnen maken die aansluit bij de verschillende doelgroepen.
Slimme navigatie
Op basis van de verschillende doelgroepen hebben we onderscheid gemaakt tussen primaire en secundaire navigatie.
Story mode
Om de stories een historische beleving te geven hebben we een "back in time" effect gecreëerd, hiermee komt de gebruiker in de verhaal modus.
Nieuwe huisstijl
Om de klantbeleving aan te laten sluiten bij de wensen van Heineken hebben we eerst de hele branding van de Heineken Collection Foundation aangepakt.
Bekijk de volledige branding case
Realisatie in 5 maanden
Live in 2019
5 team leden
1 API koppeling
CMS Concrete 5.8
Geprogrammeerd in PHP