Stop ongewenste zwangerschap bij Indiase vrouwen.

De nieuwe generatie Indiase vrouwen zijn eager om te leren en om te breken met oude gewoontes en vooroordelen. Dit is een verhaal over het terugkrijgen van controle over hun eigen lichaam, het bevechten van taboes en het geven van betere keuzes aan jonge meisjes.

Wat: Mobile app
Voor: Android

Release: 2019
5 toegewijde team leden

Duur: 3 maanden
 

meribody - mobile screen home.jpg
meribody - mobile screen calendar.jpg
meribody - mobile screen intro.jpg
meribody - mobile screen intro 2.jpg
De briefing

Onze klant benaderde ons met de vraag hoe we een aantal van de meest kwetsbare burgers van India kunnen opleiden - jonge meisjes met een laag opleidingsniveau en semi-analfabetisme. Op veel plaatsen in de wereld is het bezitten van een smartphone net zoiets als toegang hebben tot menselijke basisbehoeften. Zo worden smartphones ook veel gebruikt in India - zelfs in enkele van de meest landelijke gebieden zou er één per gezin kunnen zijn.

Onze aanpak

Na onderzoek kwamen we tot een conclusie - er zijn veel apps voor het bijhouden van periodes. Deze apps kunnen helpen om in een privéruimte te leren over de processen in het vrouwelijk lichaam. Toch zijn ze allemaal gericht op goed opgeleide en nogal rijke vrouwen. Dus onze niche-studie was hoe we semi-analfabete meisjes konden benaderen en ze konden onderwijzen over de basis seks educatie die ze misschien nooit op school hadden gehad. 

 

meribody - mobile screen timeline.jpg
meribody - mobile screen timeline 2.jpg
meribody - mobile screen timeline 3.jpg
meribody - mobile screen intro 3.jpg

WWe hebben een veilig leerplatform gecreëerd dat de processen in het lichaam volgt. Dagelijks leert het een klein hoofdstuk - verteld door illustraties, tekst- en audio-opnames voor semi-analfabete meisjes. Andere functies zijn onder meer de mogelijkheid om contact op te nemen met de lokale gezondheids-NGO's in India. Zodat de gebruiker vragen kan bezoeken en stellen, en zich kan wenden tot een gecertificeerde OB / GYN. Dus een meisje kan een echt ondersteuningsnetwerk in haar omgeving hebben.

Resultaten

We creëerden een intuïtief ontwerp vol illustraties en delicate symbolen om over de gevoelige onderwerpen met de jonge meisjes in India te communiceren. In samenwerking met verschillende illustratoren bereikten we de unieke look en feel die aantrekkelijk is voor zowel jongere meisjes (11-12 jaar) als voor tieners.

 

 

Iconen
 

 

 

Kleuren

 

 

 

Logo




Het project bevindt zich momenteel in MVP-fase, dus er wordt een uitgebreide test met de gebruikersgroep in India uitgevoerd. We zijn verheugd om hieraan te blijven werken, de app te verbeteren en de levens van deze meisjes te verbeteren.
 

images.jpg
Quote

Namita Krul, CEO Meri body