Digitaal museum met 155 jaar erfgoed.

Een waanzinnige online presentatie voor de complete erfgoed collectie van Heineken. We hebben hierbij rekening gehouden met vier verschillende doelgroepen; variërend van geschiedenis fanatiekelingen tot serieuze bier-drinkers.

 

Onze aanpak

First, we created a user journey for each target group to understand how we can service them. We listed all the necessary functions for all the target groups to enable the best experience for everyone.
 

 

By gathering and analyzing user's and editor's data, we chose a content management system (CMS) which fitted requirement the best. This saved us a lot of development time since the majority of features we needed came with this CMS by default. One of the main function was the "moments"- there's always something new on the landing page to make the visitor come back.

Website

Once the brand identity was set, we started working on the UX design. Functional library dressed in an exciting timeline to go back in time, together with the story-telling element. And even more for the secondary pages. Go and see it all for yourself!

 

En natuurlijk op mobiel

De website schaalt mee naar ieder schermformaat zodat de gebruikers ervaring overal het zelfde is. 

mobile home.jpg
mobile collection.jpg
mobile stories.jpg
mobile search.jpg
Koppeling met Collectie beheer systeem

De volledige Heineken collectie staat in het Collectie Beheer systeem van Heineken. Via de Website lezen wij dit systeem live uit middels een koppeling (API) zodat de collectie op website niveau kunnen herstructureren en zo weergave kunnen maken die aansluit bij de verschillende doelgroepen. 
 

Smart navigation

Op basis van de verschillende doelgroeppen hebben wij onderscheid gemaakt tussen primaire en secondaire navigatie. 

Story mode

Om de stories een historische beleving te geven hebben wij een "back in time" effect gecreëerd hiermee komt de gebruiker in story mode.

Nieuwe huisstijl

Om de klantbeleving aan te laten sluiten bij de wensen van Heineken hebben we eerst de hele branding van de Heineken Collection Foundation aangepakt.
Bekijk de volledige banding case

logo-heineken.svg

Realisatie in 5 maanden
Live in 2019

5 team leden
1 API koppeling

CMS Concrete 5.8
Coded with PHP

ext.jpg
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ac urna varius, bibendum ex non, eleifend metus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae”

Demelza Maas, Heineken collection foundation