Een van de grootste marktonderzoeksbureaus in Nederland benaderde ons om hun zelfontwikkelde tool voor kleine marktonderzoeken gebruiksvriendelijker te ontwerpen en maken.

Lars (32)
Lars wil voor een grote opdrachtgever (die hij niet mag noemen) een campagne uitrollen. Hij gebruikt de Motivaction Profiler om inzicht te kijgen wie de doelgroep exact is.
Wat: Webapplicatie
Duur: 2 maanden
Release: 2019
4 team leden
1 API koppeling
Geprogrammeerd in Vue.js & C#
De briefing
Door de vele mogelijkheden in deze tool, wisten gebruikers niet meer hoe ze de tool moesten gebruiken en werd een doordacht UX design noodzaak.

Onze oplossing
Om een goede oplossing te vinden zijn we begonnen met een aantal sessies om de tool geheel te doorgronden en ontleden. De belangrijkste functies zijn hieruit gehaald en vanuit daar zijn we de tool gaan opbouwen in wireframes.
De belangrijkste oplossingen zijn de voorgedefinieerde analyses die de gebruiker bij de hand nemen bij de meest voorkomende vragen, zoals “Hoe positioneer ik mijn merk?” en “Wie is mijn huidige merkdoelgroep?”.
De introductie van de 'dark mode' geeft de gebruiker inzicht waar in het proces hij zich bevindt - enkel als hij iets aan het wijzigen is, bevindt hij zich in deze modus. Daarnaast is de navigatie van de tool geheel aangepast zodat de gebruiker overzicht houdt.

Resultaat
De tool om marktonderzoek uit te voeren heeft niet alleen een strakker design gekregen, maar vooral een betere user experience. Er is nog steeds voorkennis van marketing vereist, maar niet meer een handleiding voor het gebruik van de tool zelf.
Kleuren
