Online portaal voor doelgroep analyse.

Een van de grootste markonderzoeksbureaus in Nederland benaderde ons om te helpen bij een tool die ze hadden ontwikkeld. Een tool om zelf kleine marktonderzoeken te kunnen doen, voornamelijk gericht op marketeers.

What: Webapplication

Duration: 2 months

Release: 2019
4 devoted team members

1 API connection
Coded with Vue.js

Door de vele mogelijkheden in deze tool, wisten gebruikers echter niet meer hoe de tool te gebruiken en werd een doordacht UX design noodzaak.


Onze oplossing

Om een goede oplossing te vinden zijn we begonnen met een aantal sessies om de tool geheel te doorgronden en ontleden. De belangrijkste functies zijn hieruit gehaald en vanuit daar zijn we de tool gaan opbouwen in wireframes.

De belangrijkste oplossingen zijn de voorgedefinieerde analyses die de gebruiker bij de hand nemen bij de meest voorkomende vragen, zoals “Hoe positioneer ik mijn merk?” en “Wie is mijn huidige merkdoelgroep?”.
 

De introductie van de dark mode geeft de gebruiker inzicht waar in het proces hij zich bevindt - enkel als hij iets aan het wijzigen is, bevindt hij zich in de donkere modus. Daarnaast zijn er veel wijzigingen geweest in de navigatie van de tool zodat de gebruiker altijd overzicht houdt.

Resultaat

De tool om marktonderzoek uit te voeren heeft niet alleen een strakker design gekregen, maar vooral een logischere user experience. Voor het gebruik van de tool is nog steeds voorkennis van marketing vereist, maar niet meer een handleiding voor het gebruik van de tool zelf.

 

 

Kleuren

 

 

 

Iconen
860_5ba36c5fdffef.jpg
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec ac urna varius, bibendum ex non, eleifend metus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae”

Pieter Paul Verheggen, CEO - Motivaction