Nieuwe merkidentiteit zonder herkenbaarheid te verliezen.

Wat begon als een website-project, werd tevens een brand-identity update, want dat was iets dat de klant eerst nodig had. Quantillion is een team van jonge datawetenschappers met een holistische benadering van gecompliceerde en technische problemen.

Hun bestaande logo was een complexe illustratie van een diamant, die er vergoot zeker goed uitzag, maar het was niet geschikt voor gebruik op het web en in kleinere formaten, noch was het gemakkelijk te onthouden en herkennen.

 

 


De vorm van het logo is zowel een vergrootglas als letter "Q", opgebouwd uit verschillende andere componenten die staan voor de holistische benadering van het bedrijf.

 

 

Artboard 12@2x.jpg

 

 

Onze aanpak

We namen de bestaande vormen en deconstrueerden ze om de nieuwe vormen opnieuw op te bouwen op een stabiel raster en logica. Ons doel was echter niet om iets compleet nieuws te creëren, omdat het op dat moment niet de juiste stap voor het bedrijf zou zijn geweest. Daarom weken we niet ver af van het vorige kleurenpalet en hielden we de contouren herkenbaar.

 

Logo re-design proces

 

 

 

Iconen

We hebben een uitgebreide iconenset ontworpen voor online gebruik - speelser en verfrissender dan sommigen zouden verwachten van datawetenschappers. Soms heb je wat 'fun' nodig, zelfs als je het hebt over optimalisaties van het banksysteem.

 

Website

Een landingspagina met scroll effecten en animaties. De items zijn gelaagd en verdeeld in secties die scrollen en blijven staan, wat de aandacht van de gebruiker vasthoudt en boeit.