Zwangerschapspreventie app voor Indiase vrouwen.

De nieuwe generatie Indiase vrouwen wil een betere keuze kunnen maken tussen gezin en carrière. (Ongewenste) zwangerschap speelt daarbij een grote rol. Door educatie over de cyclus kan dat worden voorkomen.

Wat: Mobiele app
Voor: Android

Release: 2019
5 team leden

Duur: 3 maanden
 

meribody - mobile screen home.jpg
meribody - mobile screen calendar.jpg
meribody - mobile screen intro.jpg
meribody - mobile screen intro 2.jpg
De briefing

Onze klant wilde in India jonge vrouwen met een laag opleidingsniveau en semi-analfabetisme opleiden over zwangerschap en vruchtbaarheid, een kwetsbare groep burgers. Er worden in India veel smartphones - zelfs in de meest landelijke gebieden is er vaak wel één per gezin. Daarom was de ontwikkeling van een app meest voordehand liggend.

persona doelgroep savina.png
persona doelgroep

Savina (21)

Savina is nog niet getrouwd en mag niet zwanger worden, maar er is haar nooit geleerd hoe ze zwangerschap kan voorkomen. De Meri Body app biedt haar op een discrete manier uitkomst.

Onze aanpak

Na onderzoek kwamen we tot een conclusie - er zijn veel apps voor het bijhouden van menstruatiecycli. Toch zijn ze allemaal gericht op goed opgeleide vrouwen. Dus onze studie was hoe we semi-analfabete meisjes konden benaderen en ze konden onderwijzen over de basis seksuele educatie die ze waarschijnlijk nooit op school hebben gehad. 

 

meribody - mobile screen timeline.jpg
meribody - mobile screen timeline 2.jpg
meribody - mobile screen timeline 3.jpg
meribody - mobile screen intro 3.jpg

Dagelijks krijgt de gebruiker informatie over de processen in haar lichaam d.m.v. illustraties, tekst- en audio-opnames voor semi-analfabete vrouwen. Andere functies zijn onder meer de mogelijkheid om lokale gezondheids-NGO's in India te vinden en contacteren. De gebruiker vindt zo een ondersteuningsnetwerk in haar omgeving.

Resultaten

We maakten een intuïtief ontwerp vol subtiele illustraties en symbolen om over dit gevoelige onderwerp te communiceren. In samenwerking met verschillende illustratoren bereikten we de unieke look en feel die aantrekkelijk is voor zowel jongere meisjes als voor tieners.

 

 

Iconen
 

 

 

Kleuren

 

 

 

Logo




Het project bevindt zich momenteel in MVP-fase, er wordt een uitgebreide test met de gebruikersgroep in India uitgevoerd.